Responsable Traffic Commercial TV H/F

Recruteur
Eurosport
Région
Boulogne-Billancourt, France
Salaire
Compétitif
Publication
mardi 19 juin 2018
Date limite
mardi 17 juillet 2018
Contrat
CDI
Horaire
Temps Plein

Eurosport is the number one sport destination in Europe, fuelling the passion of fans and connecting them with the greatest sports events in the world. As the Home of the Olympic Games in Europe, Eurosport delivered the ultimate Games experience for PyeongChang 2018 reaching both record linear and digital viewership across localized Eurosport services. Firmly established as the Home of Cycling, Grand Slam Tennis and Winter Sport, Eurosport channels – Eurosport 1, Eurosport 2 – reach 231 million cumulative subscribers across 95 countries in Europe, Asia Pacific, Africa and the Middle East. Eurosport.com is Europe’s No 1 online sports news website with an average of 60 million unique users per month and, along with the Eurosport app (available on iOS and Android), the only place to watch Eurosport anytime online, on mobile and on tablet devices. Eurosport Events specializes in the management and promotion of international sporting events. More information is available by visiting corporate.eurosport.com.

Responsabilités

Central Mission:

The head of Commercial Traffic is responsible for scheduling, booking and airing TV commercials on all EUROSPORT channels. He is also in charge of Programs and Advertising consolidation.

 

Main Missions:

Opening and Consolidation

  • Open advertising TV breaks in relation with editorial and per sport specificities
  • Provide internally/externally program & commercial consolidation data.

Contract and Inventory Management 

  • Implement all Pan TV spot and sponsorship deals
  • Provide daily spot break patterns to local sales teams
  • Implement local TV spot and sponsorship deals where required

Local development

  • Maximize the global spot/sponsorship inventory and optimize pan/local commercial opportunity
  • Provide operational and technical solutions to local sales teams to support growth

Commercial Broadcast

  • Optimize TV running orders before playlist management and airing
  • First point of contact for Editorial teams between D-3 and D-day
  • Responsible for the airing of all TV commercials, including during Live.

Creatives management

  • Reception and digitalization of all commercial elements
  • Technical/legal compliance of all commercial elements

Profil souhaité

Technical skills:

Scheduling & ad implementation

TV broadcast management

Knowledge of Eurosport processes preferable

 

Human Skills

Management of a 25-people team

Project management skills

Business oriented

Deals easily with pressure

 

Requirements:

Successful experience in management within international organizations

Communicates easily, fluent French & English speaking, good negotiations skills

5+ years working experience in a TV organization

 

Position Summary

Eurosport est la première destination pour les fans de sport en Europe, alimentant leurs passions, et les rassemblant autour des plus grands événements sportifs du monde. En tant que diffuseur principal des Jeux Olympiques en Europe, Eurosport a livré une expérience unique à ses fans et atteint des records d’audiences linéaires et digitales. Déjà positionné en tant que diffuseur principal du Cyclisme, du Grand Chelem de tennis et des Sports d’hiver, les chaînes Eurosport 1, Eurosport 2 atteignent 231 millions d’abonnés à travers 95 pays en Europe, Asie-Pacifique, Afrique et Moyen-Orient. Eurosport.com est le leader européen des sites d'actualités sportives avec une moyenne de 60 millions d'utilisateurs uniques par mois et offre avec l’application Eurosport (disponible sur iOS et Android) un accès en ligne au contenu des chaînes. Plus d’information sur le site corporate.eurosport.com.

Responsibilities

Mission centrale :

Le responsable du Traffic Commercial TV est en charge de l’ouverture des breaks publicitaires, de la planification des campagnes et de leur diffusion sur l’ensemble des chaînes TV d’EUROSPORT.

Il est également responsable de la consolidation programme et publicitaire pour l’entreprise.  

 

Missions principales :

Ouverture et Consolidation

  • Ouverture des breaks publicitaires en lien avec les équipes éditoriales et en fonction des spécificités de chaque sport
  • Fournir les programmes et éléments commerciaux consolidés après diffusion à l’ensemble des équipes d’Eurosport ainsi qu’aux acteurs externes des audiences

Gestion de l’inventaire paneuropéen et des contrats publicitaires

  • Implémentation des campagnes spots et sponsoring pan selon les conditions commerciales
  • Production des « break pattern » quotidiens pour les équipes commerciales locales et suivi
  • Implémentation des campagnes sponsoring locales

Développement local

  • Maximisation des inventaires pan et local et optimisation de leur remplissage
  • Participation au développement du chiffre d’affaires pub et création de nouvelles opportunités commerciales (via technique et/ou process).

Gestion de la diffusion commerciale

  • Optimisation des conducteurs publicitaires avant génération des playlists et diffusion
  • Coordination des inventaires publicitaires avec les équipes éditoriales entre J-3 et J.
  • Gestion de l’inventaire publicitaire TV le jour de la diffusion, gestion des aléas du Live.

Gestion des créas publicitaires

  • Réception et numérisation des éléments commerciaux diffusés
  • Avis/validation légale & technique des créas spots et sponso

Requirements

  • 5+ ans d’expérience dans l’univers de la TV
  • Expérience réussie en management & environnement international.
  • Gestion d’inventaire commercial sur une chaîne TV
  • Forte appétence pour le développement commercial dans un univers international
  • Gestion de projets autour de compétences et équipes diverses
  • Capacité à communiquer.
  • Anglais et français courant.
  • Aptitudes à la négociation.